Hårprojekt.

En gång när jag var ungefär 10 år gammal, ville min kära storasyster testa något nytt på mig. Hon tyckte att mitt blonda hår skulle vara orange. Sagt och gjort. Jag blev orange. Som tur var satt inte färgen särskilt bra och det försvann efter hand. Nu är det ombytta roller och Janina är numera min försökskanin! Tänkte visa er några bilder av mina hårprojekt gjorda på henne, det senaste ska genomföras på fredag.

Janina från början (till vänster, jag till höger.)


Min syster är lite röd i sig själv, och hon har superfina fräknar. Så vi bestämde oss för att göra henne rödhårig. Efter en avfärgning och RC (red,copper) så blev resultater såhär:

(Hittar tyvärr ingen bild där man ser håret bättre.)


Efter att Janina varit i Asien i 3 månader och tappat mycket färg ville vi testa något hon aldrig gjort tidigare. Blont! Trodde aldrig att jag skulle få se henne i ljust hår. Vi började med lite slingot för att jämna ut färgen och dämpa de röda som fanns kvar. Efter ett tag la vi folieslingor i hela håret för att få ett blont intryck. Janina blev dock superblond i botten och mindre blond i topparna (jag erkänner, misslyckat!) Rättade dock till det med en toning (10.2 och 8 i keune, askig och natur) och resultatet blev hur bra som helst, riktigt härligt sandblond. Nu är det sista omgången, eftersom toningen har släppt lite blir det en sista blondering,  håret slits så vi ska sätta i en hårfölängning med keratinwax. Ska bli otroligt spännande att se.

(janina efter blondering och toning.)



Sista delen i projektet blir alltså på fredag, då kommer de bilder! Ska även berätta om extensions som jag ska göra på henne. Värt att tillägga är att få en färgad redhead blont är nog bland de svåraste man kan göra i yrket, och kunden måste vara beredd på att betala både i pengar och hårkvalité.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. du har väldigt fin färg på ditt hår, vilken hårfärg använder du? tack för bra tips.

2008-09-19 @ 18:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0