Kommentarsvar.

 
Hillevi om Inspiration.:
Vart jobbar du? och hur mkt tar ni för att bara toppa håret lite sådär :D ? klippte nämligen av mitt långa hår i början av sommaren och nu vill jag att det ska bli långt igen så jag vill inte klippa mkt. Sen undrar jag om du kommer göra balfrisyrer till våren sen och om man kan paxa dig isådanafall ;) ?

Svar:
Hej! Jag jobbar på Salong Kronan (036-123410) hos vår kära Lene :) Eller jag praktiserar rättare sagt eftersom jag är tredjeårselev på frisörskolan. En elevklippning kostar 150kr, och andra behandlingar ungefär halva priset mot i vanliga fall.
Det blir nog en del balfrisyrer kan jag tänka mig :) Du får höra av dig närmare vilken dag o tid så kan vi nog absolut göra dig superfin i håret!
  

Anonym om Inspiration.:
ojojoj, vilka fina frisyrer! Du är riktigt duktig! Tyckte att rosettet var hur gullig och chic som helst!!!

Nu till min fråga.. Jag har ett sånt tråkigt hår! axellångt hårt som man inte kan göra något med. Tycker inte att jag alls får till varken volume eller "lockigt". Sätter oftast bara upp det i en tofs eller liknande.
Snälla, ge mig tips på enkla och vardagsfrisyer innan jag rakar av mg håret för att slippa det:/
tack på förhand..kramkram:)

Svar:
Tack! väldigt kul att få höra :) 
Har du kollat på mitt inlägg "Mitt emellan"? Har lagt upp massa fina frisyrer för oss med axellångt hår. Kan också tänka mig att göra ett inlägg där jag fixar mitt eget hår (har även jag axellångt) För att ge lite idéer. Blir isåfall nästa vecka. Kram

 
  
Sara om Salongen.:
vem är hetingen på bilden längst ner i mitten :) ?

Svar:
Haha, det är min kollega på Elgiganten. Otroligt trevlig kille :)
  

Miranda
om Kommentarsvar.:
Hejsan! Vad du kan om hår!:D Har två frågor till dig bara; Jag har två "virvlar" en i hårfästet i luggen och en bak på huvudet. Finns det några bra medel som tonar ned dem? För de syns så väl, och jag kan inte ha lugg ned över pannan eller snedlugg, för virvlen formar hela håret fram i pannan.. Väldigt frustrerande. Sedan undrar jag över löshår, vilket är egentligen det skonsammaste sättet för håret att sätta fast löshår?Lim, vax osv. Och finns det några bra och billiga sidor där man kan köpa löshår? Vilken är även den bästa kvaliten på håret som man ska ha? Alltså rikigt hår eller tillgjort? Tack för svar!Ha de bra!

Svar:
Hej! Tyvärr kan man inte ändra virvlarna, däremot kan man klippa så att de inte utmärker sig lika mycket. Har en kompis som har en virvel i luggen, tyvärr är möjligheten att ha hellugg liten, men med en del jobb kan du nog få till en snygg snelugg. Fråga din frisör nästa gång så kan hon/han hjälpa dig!
Ah, bra att du frågar. Ska göra en hårförlängning på söndag, då tänkte jag även skriva om hårförlängningar. Så kika in då, och om du har mer frågor så är det bara att skriva igen! :)
Beckaa om Inspiration.:
Men GUD människa vad duktig du är! Vart jobbar du? Eller skulle du kunna fixa ens hår till olika tillställningar? Hur mycket skulle du ta för flätan? Haha grymt många frågor. Vill bara tillägga att du är otroligt DUKTIG!!

Svar:
Kul att höra! Eftersom jag är tredje årselev jobbar jag i salongen i skolan och som elev på Salong Kronan (036123410) i Jönköping. Kan absolut styla inför olika tillställningar, svårt att svara på hur mycket det skulle kosta, beror på  förutstättningar, tid etc. Ring till Salongen om du är intresserad, jobbar varje fredag :) 

Tack ännu en gång!
 
  
Josefine  ([email protected]) om frisyr för rätt ansiktform.:
Hej!
Jag skulle verkligen behöva din hjälp!
Jag kan inte lista ut vad jag har för ansiktsform och mitt hår är så himla tråkigt just nu, så jag skulle verkligen uppskatta ifall du berättar vad min ansiktsform är och vad du tycker jag skulle passa i för frisyr. :)

Jag skickar en länk: http://jowssan.blogg.se/2008/october/nu-borjar-man-kanna-av-veckan.html

Tack på förhand!
/Josefine

Svar:
Hej! Tycker det ser ut som att du skulle passa väldigt bra i en lite längre page, som går till nackslutet där bak och är c:a 5cm längre framtill. Färgmässigt tycker jag att du ska testa en annan blond nyans, inte tona hela håret utan nyansera. Lite åt mocha (svårt att veta om du inte är frisör) skulle vara skitsnyggt! Det kan du dock inte göra hemma, så vänd dig till en frisör.
  

Anonym
om Inspiration.:
va duktig du är sweetie! Får ta och ses snart! Love you

Svar:
Är det du Nenne? Tänkte ev överraska dig om två veckor! :)
  

Lisa poopie
om Inspiration.:
Evelina!!! haha du förklarade de i skolan, men ack säger jag bara! de här va de gulligaste jag sett. du e så duktig hjärtat! hur sjutton kom du på de med rosetten? en sån måste jag faktiskt ha snart. funderar på om jag kanske ska ha den till simon idag, ska jag våga de? hm.. klart jag gör :) du, ja tar med mej smörgåstårta nästa vecka ;) puss!

Svar:
Haha, visst är den fin? såg den på bild i en bok sen testade jag lite för och med lite fantasi kom jag på hur jag skulle göra den. Klart du kan, den är otroligt fin. Ses i veckan! puss

Kommentarer
Postat av: Lis

Hjesan! Ville bara säga att du är jätte dukitigt. jag har lite frågor här bara . görst undrar jan kronan ligger? och sedan undrara jag lite om öppetiderna på skol salongen och vad det kostar för en vanlig klippning och prset dit? kram

2008-10-18 @ 14:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0