Kommentarsvar.

seb om hårshow.:
Behöver du en manlig modell (försökskanin) så hör av dig/ Seb

Svar:
Det vore jättekul! :)

Nathalie. om 7 Oktober.:
Darliiiing

Svar:
Gull:)

J ([email protected]) om Billigt vs. Dyrt Schampo?:
(angående proteiner i schampo och dess inverkan på håret) alltså, håret är dött. om man vill att håret ska bli annorlunda så får man ju äta annorlunda, resten av livet, för det är när håret görs i hårsäckarna som det går att påverka hårets uppbyggnad. inte sedan! hår är lika dött som sten! försök smörja in en sten med vitaminer och proteiner, för att se om det ändrar något i dess uppbyggnad.

Svar:

Bra att du skriver så kan jag förklara lite grundligare så att du förstår.
 Håret är uppbyggt av olika bryggor. Bryts alla fyra bryggor går håret av.. Saltbryggan bryts när man blöter håret men "lagas" igen när håret torkar. Varje gång man blöter håret öppnas fjällskiktet i håret (detta är genomskinligt) Då kan schampot tränga in i håstrået, eller lägga sig runt om som en hinna och får det mer glansigt. Protein bygger upp håret genom att lägga sig på ev skador och gör de mer hållbart. Hur tror du annars att en inpackning eller toning kan vara skonsamt för håret? Så enligt dig behöver vi inte vårda håret alls?

Anonym om Salongen.:
är janina lillasyster eller storasyster? ser så ung ut :)

Svar:
Janina är storasyster (och vill vara mamma ibland :) ).

öster om Kommentarsvar.:
om man (kille) ska lägga snaggning på huvudet, vilken längd ska man använda då tycker du? 3mm, 6mm, 10mm?

Svar:
Jag tycker inte man ska snagga sig alls, på sidorna är okej och behålla längden på huvudet. Hitta istället en kort frisyr som du trivs i. Om du nu ändå tänkte snagga dig, änvänd sex mm på sidorna och tio mm på kronområdet (uppe på huvudet)

mathilda om Kommentarsvar.:
hej! jag skulle vara jättetacksam om du hjälpte mig.. jag har ett problem.. jag är blond, drar slingor då och då. jag har hårförlängning isatt och har hållt på med det länge. mitt hår blir aldrig längre eftersom att det går av så fruktansvärt lätt. dessutom plattar ag håret. jag vet att jag åste sluta för att få det bättre, men jag vill inte gå med oplattat hår.. hjälp mig. finns de ingeting jag kan göra? skulle vara jättetacksam om du kunde svara.
tack så jättemycket! jättekul med en hår-blogg. :) kram mathilda.

Svar:
Hej! Tror ditt problem är ganska vanligt. Allt blir en ond cirkel. Du plattar håret mycket och det går av, då skaffar du hårfölängning och sliter ännu mer på håret och det blir ännu med slitet. Även slingorna skadar håret mycket. Min lösning är kanske inte vad du vill höra, men det alternativet är att fortsätta och tillslut måste du kanske göra något drastiskt (victoria beckham).
Klipp håret i en snygg frisyr som klär dig (skippa löshåret, kort är supertrendigt) Helst en frisyr där ditt självfall gör den ännu snyggare så att du inte behöver platta håret så ofta. Du får ett snyggt och friskt hår, och de blir längre eftersom de slutar gå av.

Håret klarar en hel del, men inte allt på en gång :)

Lisa fisa om Kommentarsvar.:
poopie :) ville bara säga att din sida är super!!! duktig du e ! gissa om ja har en snygg dator nu då :)

Svar:
Tack fisen! Klart du har en fin dator, den är ju köpt på ELGIGANTEN!! :)

Sara om Kommentarsvar.: Okej men vilket märke tycker du är bra på hårfärg? för oftast när jag färgar så blir det mörkare än vad det visas på bilden.. jag vill ha mörkt fast absolut inte svart och inte något rött i, mer chokladaktigt, kan du tipsa på nån? tack :)

Svar:
Mitt tips är att du går till en frisör o köper en toning, då kan du säga hur du vill ha reslutatet och de kan ge dig färgen som passa ditt hår och utgångsläge bäst.
Tyvärr är det ju så att ju fler gånger man färgar desto mörkare blir det, färgen på bilden kanske är gjort på ett ljust hår och du gör det på ett mörk hår. Då blir det ju inte samma resultat. I chokladbrunt är det röda och guldiga pigment, däremot kan de synas mer eller mindre. Så för bästa reslutat ta kontakt med en frisör o be om hjälp! :)



Kommentarer
Postat av: Miranda

Hejsan! Vad du kan om hår!:D Har två frågor till dig bara; Jag har två "virvlar" en i hårfästet i luggen och en bak på huvudet. Finns det några bra medel som tonar ned dem? För de syns så väl, och jag kan inte ha lugg ned över pannan eller snedlugg, för virvlen formar hela håret fram i pannan.. Väldigt frustrerande. Sedan undrar jag över löshår, vilket är egentligen det skonsammaste sättet för håret att sätta fast löshår?Lim, vax osv. Och finns det några bra och billiga sidor där man kan köpa löshår? Vilken är även den bästa kvaliten på håret som man ska ha? Alltså rikigt hår eller tillgjort? Tack för svar!Ha de bra!

2008-10-15 @ 17:29:38
URL: http://mirandaroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0