Höstens hårtrender.

Ny årstid, massa nya frisyrer!! Tror nästan alla vill förändra sig nu när vi går mot mörkare tider. Här kommer några frisyrer som är ett säkert kort inför hösten.

Axellångt hår.
Denna frisyren passar alla ansiktsformer och hårtyper. Perfekt för den som vill låta sin page växa ut eller tröttnat på långt livlöst hår. Låt längderna vara lika långa eller klipp upp håret för mer volym. Jag hamnar i denna kategorin med mitt axellånga hår. Otroligt snyggt med stora lockar, eller kanske bara snelugg och volym.


Kort hår.
En frisyr får de som vågar och har attityd. "Pojkkort" i nacken och volym på huvudet med en lång lugg. Passar framförallt hjärtformade och ovala ansikten. Men inte krulligt hår!


Lugg.
En lugg framhäver ögonen och tonar ner en kratig haka. Årets luggar ska vara långa, låt den snudda ögonbrynen, helst helt avklippt men även lite flikad. Obs! krävs ansning oftare än de andra längderna. Många frisörer har priser för bara luggklippning.


Långt och uppklippt.
Funkar för alla ansikten. Kräver inte så mycket jobb med styling förutom när du väl ska styla, det är mycket hår och tar lång tid. Långt hår ser lätt livlöst ut, klipp upp det för att få rörelse i håret. Rakt långt hår med en avklippt lugg är otroligt snyggt!


Bob/Page.
Sen har vi givetvis alla olika former av Pagen och Bobben. Ger ett sofistikerat eller också ett tufft intryck. Framhäver ansiktet, se upp om ansiktsformen är för rund eller fyrkantig, håll då längderna framtill längre än käken och gärna så de skymmer formen något. Annars så passar den alla :)


Hoppas ni inspereras inför frisörbesöken!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tack för en bra blogg :)

2008-09-09 @ 14:37:42
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: ökänd

när kommer det upp bilder på the indian lady?

2008-09-11 @ 18:51:11
Postat av: em

Vet verkligen inte vad jag ska göra med mitt hår, har brunt lite självlockigt hår halv långt och jag är så trött på det. Samtidigt så har jag sparat det ett bra tag för att få det riktigt långt. Funderar nu på att klippa av det till axlarna och göra lite ljusa slingor . Så ja, det står helt still vet verkligen inte vad jag ska göra. Några tips? tack för en bra blogg.

2008-09-15 @ 17:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0