Mitt emellan? Massa snygga frisyrer!

Har fått en del frågor på frisyrer när det gäller mellanlångt hår. Så här kommer en del tips och snygga bilder.

A och O när det gäller mellanlångt hår är VOLYM. Det behöver inte vara mycket, huvudsaken är att det inte ser platt ut och tråkigt ut. Positivt med mellanlängden är att det är oftast enklare att fixa håret eftersom det inte är långt och tungt.

Ett annat tips är att bara sätta upp en del av håret, t ex en fläta i luggen. Det går fort och håret ser genast med fixat ut. Känner du att du inte är tillräckligt duktig, så träna! Jag kunde inte heller från början. Men ställ er framför spegeln och testa. Men kan mer än vad man tror.

Det bästa knepet är antagligen håraccessoarer. Ett spänne, diadem eller sjal kan förändra looken helt. Har letat fram massa snygga bilder till er!
Kalla mig lat, men för att slippa skriva om hur man gör vart enda en så kan ni väl kommentera om ni vill ha tips på hur man gör och vilka produkter. Då svarar jag mer än gärna. Enjoy!





Hoppas ni får lite insperation iaf, och skriv om i undrar hur man gör! Nu ska jag sova, har jobbat hela dagen. Men imon är jag ledig. Då blir det lunch med eve shopping o filmkväll :) Kanske tar lite bilder till er, ska antagligen klippa eve också. Tar inte betalt för klippningarna jag gör hemma, eftersom svartjobb inte är okej. Utan de får helt enkelt ställa up på att vara med i bloggen istället. Bara så ni vet. Nästa planerade inlägg är en guide om hur ni tvättar håret rätt. O ja, man kan göra fel. Ses!

Kommentarer
Postat av: cali

mer om herr hår och lite mer stavningskontroll tack =)

2008-07-10 @ 23:44:59
Postat av: Nahtalie

Kom gärna med förslag på frisyrer för jättelångt hår också. Kanske inte många som har så långt hår men jag skulle uppskatta det iallafall:)

2008-07-11 @ 13:39:11
URL: http://nahtalie.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Jag har mellan långt hår och har jätte svårt för att få volym i det. Hur gör jag och vad ska jag använda?

Älskar verkligen din blogg!

/Anna

2008-07-11 @ 17:35:10
Postat av: Angelica

Gillar din blogg som fan! Ser fram emot mer... hehe, titta in på min blogg och säg om jag passar i lugg hihi

2008-07-11 @ 18:01:34
URL: http://pelicaistoravarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0