Kommentarsvar.

Först o främst, otroligt kul att ni skriver! Funderar på hur jag ska lägga upp det bäst. Så att andra som läser också vet vad frågan är utan att behöva leta upp den. Så tänkte börja med att inte bara skriva svaret utan också frågan. Så att det blir smidigare för er. Hoppas det funkar bättre :)

Tove:
super bra blogg! ska verkligen följa med här nu, från första början. tänkte kolla hur jag ska göra med mina utväxt, så att det inte blir ojämn färg när man jämför med resten av håret så att säga. Är ganska blond, förrutom i utväxten nu då där jag är mörkblond/ljusbrun. Och det är verkligen jättesvårt att veta hur länge man ska ha i färgen och hur man ska lägga upp det när man ska färga utväxten. Något tips om hur jag ska göra om jag vill färga det hemma? Har tänkt att prova även på salong och ha lite guldnyansade slingor, eller ljusbruna, men det skulle ju såklart vara toppen om man kan göra även det hemma, då min ekonomi inte alltid räcker till. tipsa annars gärna om billiga salonger där de färgar ganska billigt, om du vet några! Tack för en superblogg!

Svar:

Billig och bra behandling.

Hej, kul att du tycker det! Förstår om man inte prioriterar håret när ekonimin inte är på topp. Men ett bra tips om du vill ha en billig men ändå bra behandling är att vända dig till en frisörskola. Vi på Bäckadal får en väldigt bra utbildning och resultaten blir också otroligt bra eftersom vi har god tid på oss och är mycket nogranna, även lärare som håller ett vakande öga. En klippning går på 170kr hos 3e klassen, och nästan halva priset på alla behandlingar.

Hemmablekning.
Ska erkänna att jag fixat utväxten hemma men vet inte om jag skulle rekomendera det, det är på egen risk så att säga. För bästa resultat så tycker jag absolut att du ska slinga håret. Om resten av håret är helblonderat så gör täta slingor. Den bästa blekningen som jag testat är från HM för 70 kr! Be en kompis om hjälp att dra ut slingorna och sedan applicera blekningen endast på utväxten. Lägg sedan på en plastpåse för att blekningen inte ska torka då slutar den verka, och tillsätt aldrig vatten! Vad det gäller verkningstiden kan man aldrig säga exakt, beror helt på ditt hår. Dra av blekningen på en slinga och kolla färgen efter ett tag. Kom bara ihåg att ha is i magen för att inte få gult hår!

Mörkare blond.
Jag hade själv väldigt blont hår i vintras och blev trött på utväxten, så jag la i lite mörkare nyanser i håret. Skitsnyggt! Men jag tycker absolut att nyanserna ska vara olika blonda, inte bruna. Vill du göra detta så ska du absolut vända dig till en frisör för att resultatet ska bli lyckat. Man har inte tillgång till de toningarna i affären och det är otroligt svårt att göra själv. Jag har nu lagt i en hel mörkare blond nyans i håret. Börja med slingor ifall du inte skulle trivas går det lättare att få tillbaka din tidigare färg. Satsa på honungsblont i höst!!



Nu blir det lunch, kommer ett till inlägg när jag fixat håret på min vän amanda! :)

Kommentarer
Postat av: tove

tacktacktack ! :)

2008-07-08 @ 12:42:01
Postat av: Lisa Adolfsson

Hej!

Går du på bäckadal i jkpg?

:D

KRAM ifrån en Habo-bo ;)

2008-07-26 @ 14:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0