Kommentarsvar. (Short n' Curly)

Förlåt Susanne och alla andra! Har inte hunnit få ihop inlägget om medium långa frisyrer.
Har massa idéer. Fram tills dess kan ni väl spana in de här snygga damerna. Det kommer snart!


Johanna:
Undrar om du har några tips på vad man kan göra med sitt hår om man har väldigt självlockigt hår ner till axlarna typ och vill ha en frisyr? Vill inte bara ha det tråkigt avklippt vid axlarna.

Åhh, om du bara visste hur avundsjuk jag är på dig. Hade offrat alla mina skor för självlockigt hår. (okej inte riktigt alla, men ett par iaf!) Jag tycker absolut att du ska satsa på en page diagonalt framåt*, ev. en lite längre. Jag har rakt hår i page lite längre än till axlarna (utan extensions) Och jag brukar alltid locka det när jag ska gå ut. Tycker det är så snyggt!! Och om du inte redan har lugg så tycker jag att du ska stasta på en lite längre och rakar, ungefär som SJP nedan. Har letat upp några riktigt snygga frisyrer som funkar både med lockar och rakt. Hoppas du får lite inspiration.

Ganska kort page på allas vår SJP.

  

En lite längre page på vackra Jessica Simpsons.


Och en lång page på charmiga Eva Longoria.




Och om du tröttnar på lockar så funkar de även med rakt hår.
     

Lockar fixar du enkelt med en trattfön* om du har självfall. Krama ur håret med handuken och applicera sedan mousse i det. Efter det fönar du med trattfönen och krama håret. Inget dragande! I ärlighetens namn, så har ju endast SJP självlockigt. Vill man ha mer "städade" lockar så får ni ta fram locktång eller spolar. Ruffsigt är dock otroligt snyggt!

Hoppas jag har hjälpt dig lite, och var inte rädd för att skriva om du vill ha mer tips! O titta gärna imon då det kommer fler frisyrer.


Tänkte skapa en liten ordlista efter varje inlägg om det är ord som kan vara svåra att förstå. Jag markerar dessa med * så skrolla bara ner om ni inte vet vad jag menar.

Ordlista

* Diagonalt framåt - Håret är kortare baktill och längre framtill.
* Trattfön - En fön med ett huvud på format som en tratt, följer med till de flesta fönar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0