Head Cases

Heej, tänkte ge er några tips på otroligt snygga och enkla frisyrer inför helgens bravader.

Ruffsiga Lockar
Jag älskar lockar, men vill ibland inte se "för" fixad ut. Kan kalla det för lite bedhead. Denna frisyren är perfekt, man gör större delen av arbetet kvällen innan! Dela upp håret i två delar, och sätt upp det i två toffsar bakom öronen. Dela upp toffsarna i två delar och vira dem sedan runt varandra. Till sist fäster du dem uppe på huvudet. När du vaknar är det bara att ta ner och fixera med fingrar och spray. Enkelt! 
p.s behåll topparna raka. d.s
 
Kvällen innan:



Enkel Knut
En uppsättning behöver inte vara krånglig och omöjligt, ibland räcker det med en slarvig knut. Går att fixa på tio minuter och är otroligt snyggt. Viktigt att tupera håret för att få den slarviga känslan. Samla sedan ihop håret baktill eller lite på sedan och tvinna håret runt till en knut. Fäst sedan med peruknålar eller toffs. Spraya!
 

Hästsvans
Låter inte så glamoröst men kan vara ack så snyggt. Man kan variera frampartiet efter vad man känner för och frisyren är otroligt enkel. Jag har valt en med snebena och renkammat, med en ruffsig svans som ger en fin kontrast. Spraya!


Volym
Volym passar på alla, givetvis i olika mängder. Med volymistern från Björn Axén har det blivit ännu enklare. Dela upp håret i smala paséer (hårslingor), ca fem cm breda och tryck till. Men låt bli det översta lagret av hår!  Har du inget eget självfall kan du använda en rundborste när du blåser håret.


Volumaster 499.- på Elgiganten.


Här har jag använt volumastern på Nathalie, har även tuperat pasérna (fem cm breda hårslingor) lite lätt innan jag använt volumastern för att få bättre hållbarhet. Glöm inte massa spray :)

Berätta gärna om ni testat någon av frisyrerna och hur det gick, mer frågor! :) 
 


Kommentarer
Postat av: susanne

kul med frisyr tips! kan du inte tipsa om en snygg frisyr som passar till vardags?

/susanne

2008-07-04 @ 19:40:35
Postat av: Mannen på öster

hej hopp!

som sagt är jag en av dom där ifrån den manliga sidan. vi inte ofta tid eller ork med att att "utföra större delen av arbetet kvällen innan", vi kanske inte vet vad pasérna är, och dom flesta har nog ingen tillgång till peruknålar..men på andra sidan kan jag bara prata för mig själv.. ;)

skulle varit kul att få läsa om nått tips för killar/män också.

jag känner att jag har fastnat lite i min utveckling var det gäller hår och frisyr. så jag är rätt öppen för förslag (ingen hästsvans eller brattfrisyr bara)

om det kommer nått som faller mig i smaken så kanske det blir förfest för dig och dina tjejkompisar på öster (utlåning av central lägenhet i klarspråk) kanske även en festlig måltid..? gick ut med VG i matlagning.. ;)



over and out!

2008-07-06 @ 19:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0