Hårväxt.

Att påverka hur snabbt håret växer går egentligen inte med märkbar skillnad eftersom det i regel växer 10mm på en månad. Däremot kan man påverka är kvalitéten på håret och hindra det ifrån att växa långsammare. Med bättre kvalité blir det tjockare, friskare ut och man tappar inte topparna.

Här får ni några tips på hur ni kan få friskare hår, och ev längre :)

Tips ett:
Nyttig kost
Håret och naglarna är som mätare på hur kroppen mår, mår kroppen bra mår också håret och naglarna bra. Därför är en nyttig och varierad kost viktigt för att håret ska växa och vara friskt.

Tips två:
Sol
När ni åker utomlands så växer håret fortare, precis som naglarna.

Tips tre:
Massage
Man kan stimulera hårsäckarna med massage, detta ökar blodcirkulationen och håret får mer näring. Huvudmassage hjälper även mot håravfall.

Tips fyra:
Tabletter

HÅRKONTROLL är ett näringstillskott för hår, hud och naglar som innehåller vitaminer, mineraler och spårämnen, speciellt utvalda med tanke på den näring kroppen behöver för att håret ska förbli friskt, naglarna starka och huden mjuk och följsam.


Jag har testat Hårkontroll, de jag märkte var att mina naglar blev starkare och hårdare trots att jag var dålig på att ta dem regelbundet. Som sagt håret är otroligt svårt att se om de växer fortare eller inte. Det står dock att håret växer långsammare om det inte får tillräckligt med vitaminer och mineraler.
Dessa tabletter innehåller silica, som ni frågat om.


HÅRKONTROLL innehåller både organiskt och oorganiskt kisel/silica från åkerfräken, havsalger och nässla respektive kiselsyra. Kisel har betydelse för uppbyggnaden av flera vävnader, ger friskt hår och gör huden smidig.
C:a Pris: 150:-



Tips fem:
Löshår
Det absolut snabbaste sättet är hårförlängning. Nackdelen är att det kostar om det ska bli snyggt. Jag har själv testat fem olika varianter. Kommer skriva för- och nackdelar med de olika teknikerna vid ett senare tillfälle, även pris och lite annat.


Porrigt med långt hår ;


Kommentarer
Postat av: ti

vart köper man hårkontroll

2008-07-24 @ 20:26:17
Postat av: T

Angående hårförlängningen. När du skriver om det kan du tipsa om bra salonger här i Jönköping om du vet vill säga. Jag funderar nämligen på att sätta i extentions nu efter sommaren men vet inte riktigt vart jag ska gå i så fall.

2008-07-24 @ 20:54:53
Postat av: sandra

heej :)

Jag kom ihåg vad du hette. Hoppas emelie gjorde det också :P

Jätte bra blogg du har för det är ju alltid bra och kul att veta mer om sitt hår :)

Hoppas ni hade kul i lördags.

2008-07-28 @ 18:23:10
Postat av: Hanni

Hej hej! Jag kan rekommendera att man äter mkt protein också, när jag ligger högt i intag av protein, då växer håret mer. Du som pysslar med hår får gärna gå in på min blogg och säga vad du tycker om de 11 olika hårvarianterna och vilken du tror passar mig bäst. =)

2008-07-29 @ 16:14:54
URL: http://hannisgold.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0