Bröllopstips.

Bröllop är brudens dag, så försök inte överglänsa henne genom att göra något jättesvancerat med håret. Jag tycker att man ska satsta på mjuka och romantiska frisyrer, som t ex lockar. Här är en otroligt fin frisyr som jag såg i Sofies Mode. Kolla även in mitt inlägg Mitt emellan? Massa snygga frisyer.

Kommer lägga upp ett inlägg om olika knutar i håret, även detta passar utrmärkt på bröllopsgästerna.


 

Såhär fixar du frisyren:

1. Arbeta in mousse i lätt fuktat hår. Vi använde "Curl life" från Matrix.


2. Rulla upp håret på spolar. Håret blir lockigast om du bara tar tunna slingor. Låt sedan håret torka så att det är riktigt torrt. Föna eventuellt lite lätt.


3. Skaka isär lockarna med fingrarna. Tupera lite i hårbotten för att få volym. Dra försiktigt i lockarna och spraya, kan även använda dust it.


4. Fäst några fina hårspännen. Till exempel rosa stora rosor, Glitter, 39,50 kronor, liten ros Accessorize, 89 kronor.


 Lycka till!


Kommentarer
Postat av: nathalie.

du är så duktigt gumman! blir allt lite rörd när jag läser din blogg tillome :) love love love

2008-07-31 @ 09:42:46
URL: http://hakunamatata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0