Kommentarsvar.

   
Ann om Hårförlängning.:
Hejsan ja har en lite fråga ska färga håret på min jobbarkompis som har svart/grått hår till Brunt? har du några tips på va för färg jag ska ha? blir de bra om man färgar från svart till brunt?
Tacksam för svar!

Svar:
Hej! Det var ingen lätt uppgift. Det går det inte att göra svart hår brunt utan att avfärga (bleka) det svarta håret först, men om det är mycket vitandelar så kan de gå i vilket fall. sedan behöver du en färg som täcker grått hår, vilket alla inte gör. Jag rekommenderar att hon vänder sig till en frisör, för det är väldigt svårt utan de kunskaper frisörer har, men om hon inte vill tycker jag att du iaf ska köpa färgen på en salong så du får den som förhoppningsvis ger bäst resultat. Hoppas iaf du fått lite tips. Lycka till! :)
  

em om Hårförlängning.:
Vad skulle du ta för en hårförlängning? :)

Svar:
Beror på vilken typ av hårförlängning, jag kan alla :) Vilken är du intresserad av?
  

Lis om Kommentarsvar.:
Hjesan! Ville bara säga att du är jätteduktigt. jag har lite frågor här bara . först undrar jag kronan ligger? och sedan undrara jag lite om öppettiderna på skolsalongen och vad det kostar för en vanlig klippning och prset dit? kram

Svar:
1. Salong Kronan ligge på Gröna Gatan, Jönköping.  036123410
2. Vi treor klipper måndag el tisdag, en klippning kostar 150kr både i skolan och på salongen.

Hoppas du fick svar på dina frågor :)
  

sofia om Inspiration.:
Tja! Jag älskar rosettfrisyren och tror inte jag är ensam om de. Sen jag såg den för ca 2 år sen i nån tidning har jag försökt få till en liknande på mig själv men lyckas jag, nej. Jag har nämligen hår till midjan. Det är väl praktiskt taget omöjligt att få till en rosett me så långt hår? Eller har du några fisör-trix. Gillar bloggen, du är proffsig. Jag skulle verkligen uppskatta lite frisyrtips för riktigt långa hår! Ha en supertrevlig helg!

Svar:
Hej! Trodde nästan att den skulle vara populär, kanske du fått några tips om hur man gör. Håret är lite långt, men går gör de aboslut :) Om du vill ha kvar din längd så är ett tips att klippa upp det lite, för att göra håret lite lättare att fixa med. Ett långt tungt livlöst hår är kanske inte så snyggt, men du kan få de snyggt o fortfarande behålla längden.
Jag ska vara ärlig så tycker jag inte att någon borde ha längre hår än till naveln. Men givetvis ska du inte klippa de om du trivs i det :)

 mathilda om Hårförlängning.:
är det sant att man inte får bättre hår om man tar tabletter med kisel osv? då luras man ju?!

Svar:
Man kan få bättre kvalité på håret som växer ut, men det växer inte fortare. Läs mitt inlägg "Hårväxt" så finns det mer info!

  
 Angelica om Frisörernas Favoritprodukter!:
Har du tips på något bra märke om jag ska färga min utväxt? Vill inte bli albinoblond.. Vilket jag tyvärr alltid lyckas med..

Hej!
Innan jag började frisörutbildningen och de knep i plånboken använde jag hms slingor (c:a 70kr). Det funkade väldigt bra. Och just för att inte bli platinablond tycker jag du ska dra slingor och inte helblondera. Ger ett mycket snyggare och naturliga intryck, dessutom så snyns inte utväxten lika snabbt. Lycka till!

  
 Anonym om Hårprodukter.:
Vi vill ha bilderrrr =)

Svar:
Förstår de :)
  
 Ellinor om Hårprodukter.:
Hej. Tänkte fråga hur mkt det skulle kosta om man ville få gjort frisyren "en fransk knut med fläta" hos dig?

Svar:
Hej! hmm, beror lite på om du vill ha löshår i etc.. Men c:a 150 kr när jag praktiserar på salongen (varje fredag) :)

Kommentarer
Postat av: elin

vilken hårförlängning rekommenderar du lite längre än axellångt hår.

vad kostar den?

2008-10-22 @ 19:27:14
Postat av: em

Hm, I donno. Jag vill ha det som håller längst. Har haft limmade trensar och clip-ons, and I don't like. Håret blev jätte slitet snabbt även fastän det var "äkta remy hår". Hm..& jag vill inte ha sådär superlångt. Denna längd har jag nu: mossatlondonfashionrocks1193687805_b450m.jpg" rel="nofollow">http://www.modette.se/ImageProvider/upload/tinymce/modette/23742/katemossatlondonfashionrocks1193687805_b450m.jpg och denna längd vill jag ha: http://starsmedia.ign.com/stars/image/article/867/867595/mila-kunis-20080417050242457.jpg





Vad sägeruuu!? :)

2008-10-22 @ 22:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0