Kommentarsvar Del 2.

Melinda  ([email protected]) om Kommentarsvar.:

Hej! Jättefin blogg du har och intressanta tips!
Undrar det om det går att på något sätt få mer volym och lockar? För bara något år sedan hade jag volym och självlockigt men nu är det helt borta. Har rakt och tråkigt hår nu och vill inget annat än att ha tillbaka mitt gammla fina hår. Finns det något? Jättetacksam för svar.


Svar:
Hej, kul att du gillar den!
Hårets struktur och självlockighet kan ändras en hel del under livets gång, oftast i sju års perioder. Det kan även bero på att håret blivit längre och tyngre eller att kroppen inte får i sig samma näring etc som tidigare. Har självlockar och volym försvunnit så är de svårt att få tillbaka naturlig väg. Du kan permanenta håret med stora spolar för att få självfall och volym, tyvärr så sliter det en del på håret och det finns ingen garanti för att de funkar. Funkar det så kan det bli väldigt snyggt, och se naturligt ut. Lite tröst kanske är att du antagligen kommer få lockar igen efter en graviditet :)

Hanni om Hårväxt.:

Hej hej! Jag kan rekommendera att man äter mkt protein också, när jag ligger högt i intag av protein, då växer håret mer. Du som pysslar med hår får gärna gå in på min blogg och säga vad du tycker om de 11 olika hårvarianterna och vilken du tror passar mig bäst. =)


Svar:
Ett väldigt bra tips, finns ju även proteinspray som jag skrivit om tidigare som bygger upp håret. Ah, fin blogg! Eftersom du har blåa ögon och är ganska ljus i hyn så tycker jag att du ska satsa på en kallare ton. Antingen en askig blond eller en kall brun. Pagen va otroligt snygg på dig med ditt ovala ansikte. Det är vad jag tycker :)

sandra om Hårväxt.:

heej :)
Jag kom ihåg vad du hette. Hoppas emelie gjorde det också :P
Jätte bra blogg du har för det är ju alltid bra och kul att veta mer om sitt hår :)
Hoppas ni hade kul i lördags.


Svar:
Hej!
Thihi, bra gjort. Roligt att du tycker om den. Skriv om du vill att jag ska skriva om något speciellt. Hade superkul, hoppas ni också hade det :)


Lisa Adolfsson om Kommentarsvar.:

Hej!
Går du på bäckadal i jkpg?
:D
KRAM ifrån en Habo-bo ;)


Svar:
Ja, det är helt rätt. Du med?
Kram från en före detta Habo-bo :)


ti om Hårväxt.:

vart köper man hårkontroll?


Svar:
Hårkontroll kan du köpe i de flesta hälsobutiker, jag köpte mina på Smedjegatan i Jkpg. Annars finns det även på internet. www.vitaminvaruhuset.se.


Hej!
Jag tackar GUDARNA och DIG för din blogg!
Naturligtvis har jag en fråga.Tycker du svarar
så bra och med all den kunskap du har.Vilket UPPSKATTAS!
Det är nämligen så att jag har långt hår,inte mellan långt.
Tyvärr så är jag en av naturen stressad person
plus att min kost skulle kunna vara lite bättre.
Men så var d ju d där med figuren oxå SUCK!.
hAR du nåt häslotillskott du kan rekommendera.
Jag vill alltså få d tjockare,långt är det men konsistensen,nja.
Hört talas om Panto 3 kapslar,Blutsaft,Kiselgel,Vitaminer från Hårologi
men hur LÄTT är d att veta.
Förstår att det är svårt för dig att veta men SNÄLLA tipsa om nåt du tror passar,helst i kapselform,men när d gäller håret kan jag göra mkt!
Tack på förhand och för en superbra sida!

Mvh LadyBimbo

Kul att uppskattas! Även jag är en stressad person och figuren är inte på topp kan jag inte påstå. Som jag skrivit tar jag hårkontroll (tablettform) Det är den enda jag testat hittills eftersom man ska ta dom i två månader. Så än har jag inte märkt jättemycket skillnad förutom på naglarna. Det bästa är nog om du går in i en riktig hälsokostbutik (inte Affe's på hörnan..) och frågar vilka de kan rekommendera, det gjorde jag :) Har du redan långt hår så är det viktigt att du tar hand om det. Förebygga skador med värmeskydd, hårinpakningar och serum. Givetvis också försöka undvika kemiska behandlingar och plattänger etc. Håret klarar en hel del, men dra ner på det du kan. :) Lycka till!


julia om Tips inför helgen.:

hej
jag tänkte fråga om det här med att tvätta håret endast tre gånger i veckan! mitt hår blir verkligen äckligt om jag inte tvättar det nästan varje dag finns det nått sätt att typ "vänja" håret vid att tvätta mer sällan?
toppen blogg du skriver=)


Svar:
Ja, för håret bästa så rekommenderas max 3 ggr/vecka. För att vänja av håret gäller det att ha is i magen. Börja med att tvätta max varannan dag ett tag. Sedan går du ett par dagar och tvättar inte håret (helst då kanske när du inte ska vara supersnygg). Och på så sätt vänja av håret. Ett annat tips att dö för är Torrshampo, jag använder ett från Lee Stafford kostar c:a 90 kr på Kicks. Du sprayar det i hårbottnen och sedan masserar bort de vita pulvret och vips så ser håret genast fräschare ut.

Lisa Adolfsson om Tips inför helgen.:

heej!
Jag älskar din blogg, har läst igenom den flera gånger om! :D

jag skulle vilja få lite tips om dessa saker:

bröllopsfrisyrer. (alltså för gästerna)
frisyrer för "mellanpage", alltså efter öronsnibbarna, men strax innan axlarna :)
hur man lockar håret för bästa resultat.

och lite frågor också (A):

hur fungerar "blondspray"?
kan man blondera håret med naturmedel? alltså typ citron? Och hur gör man det isf?
vilket är det bästa vs. sämsta schampoo märkena.

hoppas du får tid, ork & lust att svara på mina frågor. :)
tack i förhand!
Kram Lisa. <3

Svar:
Klart jag svarar på dina frågor :)
Ska göra ett lite inlägg om en frisyrer som jag absolut skulle satsa på till bröllop.

Blondspray sprayar man i hårbottnen och så bleker det håret, precis som när du bleker med blekningsmedel

Det sliter otroligt mycket på håret, risken är stor att det blir som tuggummi och sedan går av. Om de ändå funka så är risken otroligt stor att det går av när du gör en kemisk behandling. Så mitt råd är: Unvik sådana produkter, de är frisörernas mardröm!

Använd istället Torrschampo som jag skrev här ovan. Jag använder det och skulle inte vilja vara utan. Det blonderar inte men tar bort det flötiga som gör att utväxten ser mörkare ut.

Citron kan man har i håret på sommaren när man solar eftersom det krävs solljus, det sliter dock en del på håret även det. Vill du ha ljusare hår så använd hellre silverschampo. Silverschampo tar bort guldiga (röda) pigment i håret och får det därför att uppfattas som ljusare. :)

Har tipsat i ett tidigare inlägg om schampo som är bra. Dåliga schampon är dock lite svårare. Jag skulle vilja säga att man får vad man betalar för. Så schampo för


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0