Tips inför helgen.

Heej!

Tänkte skriva om hur man behåller färg o glans i håret, men behöver göra lite mer "research". Som lite plåster på såren ska jag dock ge er mitt absolut bästa tips inför helgen. Glansspray! Funkar otroligt bra, man ser ut som nyfärgad. Var inte för feg bara, spraya på tills det känns bra. Jag använder Brilliant Gloss Spray från Keune (endast hos frisörer). Alla borde ha ett hemma.


Spraya c:a 20 centimeter ifrån, jämnt över hela håret. För at de ska bli en klar förbättring spraya på ganska mycket men inte så att det ser fett ut (undvik benan). Det har hållbarfaktor ett, vilket betyder att det inte funkar att ha som ett riktigt spray, men är perfekt som en sista finish. Och håret känns inte fett eller konstigt efteråt. Har också UV-filter som skyddar håret mot solen.

Har shoppat alldeles för mycket egentligen. Blev en utflykt till Lager 157 med syster, köpte massa fint. Ännu mer handlade jag på BIK BOK där min kära vän Nathalie valde ut otroligt fina plagg, bla jeanstights. Också fyra par nya skor i veckan, jag som har köpa-skor-stopp! Efter att ha räknat antalet skor jag har går jag runt med dåligt samvete. Men det blev också en del hårproudkter och det kan man ju inte ha för mycket av (Bara man inte har det i håret samtidigt!). Kommer upp bilder och info senare. Nu ska jag iväg i mina nya skor och mata Fredriks fiskar.



Ses!

Kommentarer
Postat av: Carro

Först och främst vill jag berömma din blogg. Man får mycket inspiration! Jag tänkte bara undra om du skulle kunna skriva om lite tips på vad man ska tänka på när man vill spara till långt hår. (Jag har axellångt hår och får det aldrig att växa!). Skulle vara jätte tacksamt om du hade lust för att ge lite tips :)

2008-07-21 @ 20:15:07
Postat av: Anonym

Det finns jätte mångasom säger att av silica tabletter så växer håret mycket snabbare. Är det sant? Jag skulle så gärna vilja att mitt hår växer snabbare. Finns det några sätt eller produkter som gör så att håret kan växa snabbare. Finns det nått schampo som innehåller nått som kan va bra för håret. Rekomenderar du att jag ska köpa silica tabletter? Skulle bli jätte tacksam för svar.

2008-07-21 @ 20:29:24
Postat av: Lisa Adolfsson

heej!

Jag älskar din blogg, har läst igenom den flera gånger om! :D



jag skulle vilja få lite tips om dessa saker:



bröllopsfrisyrer. (alltså för gästerna)

frisyrer för "mellanpage", alltså efter öronsnibbarna, men strax innan axlarna :)

hur man lockar håret för bästa resultat.



och lite frågor också (A):



hur fungerar "blondspray"?

kan man blondera håret med naturmedel? alltså typ citron? Och hur gör man det isf?

vilket är det bästa vs. sämsta schampoo märkena.



hoppas du får tid, ork & lust att svara på mina frågor. :)

tack i förhand!

Kram Lisa. <3

2008-07-21 @ 23:41:15
Postat av: julia

hej

jag tänkte fråga om det här med att tvätta håret endast tre gånger i veckan! mitt hår blir verkligen äckligt om jag inte tvättar det nästan varje dag finns det nått sätt att typ "vänja" håret vid att tvätta mer sällan?

toppen blogg du skriver=)

2008-07-22 @ 11:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0