Klippning.

Heej, nu har amanda begett sig hemåt så tänkte skriva och visa lite av vad vi har gjort.

Förutsättningar.
Amanda hade väldigt långt hår som kändes tungt och livlöst. Och det var alldels för jobbigt att göra något med det, så de blev oftast en knut på huvudet. Hon tyckte också av det var för rakt avklippt nedtill och självfallet såg mest ruffsigt ut.

Före.

Efter.

Blir inte så bra med blixt, för mörkt att ta kort utan.

Klippning

Jag började med att klippa av håret c:a 10 centimeter och rundade av den yttre designen. Sedan klippte jag upp det för att ge det mer volym och göra det lättare. Amanda har mycket självfall och tjockt hår, så jag tunnade ut det en hel del också. Som avslut klippte vi snelugg på henne för att rama in ansiktet lite.

Styling

I botten använde jag volumaster för att få volym, räcker att göra det på kronområdet (över öronen). Sedan använde jag plattången på ganska tjocka paséer för att få stora lockar. Nu kanske ni tänker: plattång? lockar?! Men jo, ni läste rätt. Enligt mig är de det absolut enklaste och snyggaste sättet. Du tar en pasé klämmer ihop plattången sedan vrider du den ett halvt varv och drar. Avslutade med lite torrschampo i luggen pch spray.

Nu hoppas jag att amanda orkar fixa lite med håret också :)


Nu måste jag äta innan jag börjar krympa. Imorgon ska jag ge lite tips på vardagsfrisyrer till susanne och alla andra med mellanlångt hår. Jag ska även försöka svara på hennes fråga.
 
God natt!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Undrar om du har några tips på vad man kan göra med sitt håt om man har väldigt självlockigt hår ner till axlarna typ och vill ha en frisyr? Vill inte bara ha det tråkigt avklippt vid axlarna.

2008-07-08 @ 01:20:30
Postat av: Anonym

jag bara undar om de finns några fina frisyrer man kan göra när man inte har så mycket längre hår än till axlarna . (lite längre än axlarna) men jag tycker inte de finns så mycket frisyrer då!

2008-07-08 @ 11:22:46
Postat av: sandra

väldigt snyggt. vet du vad hennes hårfärg heter?

2008-07-11 @ 14:03:36
URL: http://striipped.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0